About The Blog of Sani


Assalamu alaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Good day!

Alhamdulillah, saya bersyukur dan merasa sangat senang sekali dapat berkomunikasi dengan anda dan diberikan kesempatan dan waktu untuk bertemu anda di blog ini.

"Flashback" sedikit di tahun 2007 merupakan awal penulisan di blog ini. Seorang sahabat waktu  kuliah di Australia menganjurkan untuk membuat blog agar bisa menghasilkan pendapatan untuk menafkahi keluarga.

Blog ini bertujuan untuk sekedar berbagi tentang apa saja yang ada dalam fikiran, hati dan imaginasi serta aktifitas dan pekerjaan saya sehari-hari. 

Sebuah "masterpiece" dari catatan perjalanan kehidupan yang indah dan penuh makna di bumi Allah SWT.

Sebenarnya saya hanyalah seorang ordinary writer dan penulis beberapa buku manajemen, karya sastra dan novel. Saya juga seorang "entrepreneur" yang membangun impian dari hasil sebuah produk usaha, karya nyata maupun tulisan.

I am a family man and I love my Indonesian family.

Semasa masih kuliah manajemen di Universitas Trisakti dan di University of Western Sydney, saya lebih banyak menghabiskan waktu di rumah, kecuali jika ada jadwal kuliah.

Saya lebih banyak bekerja dari rumah dan fokus pada keluarga, namun tetap selalu mau belajar dan berusaha untuk meraih kehidupan yang lebih baik.

Hal yang paling saya sukai adalah "home", "traveling" dan "writing".

Saya mencintai rumah yang ada didalamnya keluarga dan orang-orang yang saya cintai. Saya juga mencintai "traveling" atau jalan-jalan terutama di tempat-tempat yang memiliki alam yang indah dan menarik demi mendapatkan inspirasi dan pembelajaran kehidupan. Kecintaan saya terhadap keluarga dan jalan-jalan membawa saya mencintai menulis hal-hal yang berhubungan dengan hati dan jiwa yang menikmati rasa cinta dan sayang tidak hanya kepada keluarga namun pada semesta alam.

Dalam pembelajaran yang saya lalui dan perenungan yang mendalam saya sempatkan menulis dalam blog agar hikmah dan pelajaran yang didapatkan dapat menjadi pembelajaran dan hikmah juga bagi orang lain dan generasi masa depan untuk Indonesia dan dunia.

Nah, beberapa tulisan didalam blog inilah yang menjadi cikal bakal atau benih yang membuat saya menuliskannya dalam sebuah buku dan membagikan beberapa kisahnya di beberapa seminar, workshop dan training.

Saya berharap suatu hari nanti akan menjadi amalan ibadah yang bermanfaat dan juga sebagai wakaf ilmu dan kebaikan untuk semua.

Impian utama saya adalah berbagi fikiran, hati, jiwa, karya dan ilmu yang bermanfaat untuk semua.

Saya percaya setiap kebaikan akan dibalas olehNya dengan cara yang tidak biasa dan melalui perantara manusia yang tidak biasa. Dan bisa jadi andalah salah satu orang baik dan hebat yang diturunkan Allah untuk kebaikan semua.

Be a good one
If you can't find one
Be the one.

Doaku. Semoga anda dapat mencapai impian anda dan menggapai kehidupan yang penuh rahmat, berlimpah rezeki yang berkah serta selalu dalam lindungan Allah SWT.


Salam Kenal











Asrul Sani Abu





CLICK FOR MORE!

CLICK

CLICK

http://anyflip.com/bookcase/dmed/


Peace be upon you, and Allah's mercy and blessings.

Peace to all of us.

Good day!

Alhamdulillah, I am grateful and feel very happy to be able to communicate with you and be given the opportunity and time to meet you on this blog.

A little "Flashback" in 2007 was the beginning of writing on this blog. A friend when studying in Australia suggested making a blog so that it could generate income to provide for the family.

This blog aims to just share what is in my mind, heart and imagination and my daily activities and work.

A "masterpiece" from the record of a beautiful and meaningful journey of life on the earth of Allah SWT.

Actually I am just an ordinary writer and writer of several management books, literature and novels. I am also an "entrepreneur" who builds dreams from the results of a business product, work and writing.

I am a family man and I love my Indonesian family.

While I was still in management at Trisakti University and at the University of Western Sydney, I spent more time at home, unless there was a class schedule.

I work more from home and focus on family, but still always want to learn and try to achieve a better life.

The things I like most are "home", "traveling" and "writing".

I love the house that is in the family and the people I love.

I also love "traveling" or traveling especially in places that have beautiful and interesting nature to get inspiration and learning of life ..

My love for family and traveling led me to love writing things related to the heart and soul that enjoy love and love not only to the family but to the universe.

In the learning that I went through and deep reflection I took the time to write in a blog so that the lessons and lessons learned could be lessons and lessons for other people and future generations for Indonesia and the world.

Well, some of the writings on this blog are the forerunners or seeds that made me write them in a book and share some of their stories at several seminars / training.

I hope that one day it will become a useful practice of worship and also as a waqf of knowledge and kindness for all.

My main dream is to share thoughts, hearts, souls, works and knowledge that are beneficial to all.

I believe that every good will be rewarded by Him in an unusual way and through unusual human intermediaries.

And it could be that you are one of the good and great people that God sent down for the good of all.

Be a good one
If you can't find one
Be the one.

My pray. Hopefully you can achieve your dreams and reach a life full of grace, abundant in blessings and always protected by Allah SWT.



Greetings



Asrul Sani Abu







Jika ingin menghubungi saya untuk saling berbagi "sharing" cerita, ilmu dan atau pekerjaan. 

Silahkan "add contact" nomer berikut dalam daftar kontak anda:
0812 878 21 878

Call me, to meet and share.

Jika ingin berteman silahkan klik: http://www.facebook.com/asrulsaniabu




Comments

Popular Posts